Blogi

Anetcom – Myymälämessut 2017

Tuotteet pitäisi saada näkyville, yrityksen markkinointi pitäisi saada nousuun ja asiakkaiden huulille. Vaihtoehtoja ja ratkaisuja on internetti täynnä, mistä lähteä liikkeelle, kuka olisi hyvä kumppani, millä tavalla pitäisi aloittaa.

Tähän ongelmaan törmäämme koko ajan. Yleensä lähdetään pienestä liikkeelle ja lopulta asiakkaan markkinointituotteet ovat loistavalla pohjalla, kun pohjatyöt on tehty laadukkaasti.

Lähdimme toteuttamaan tämän vuoden Shop2017 myymälämessuja tällä kaavalla. Ensin pidimme aloituspalaverin messuille lähtemisestä isommalla joukolla, josta messujen järjestelyvastuu lankesi muutamalle henkilölle. Pääsin kuin pääsinkin tähän projektiin mukaan, mikä oli tosi palkitsevaa ja tuli useaan otteeseen loistava fiilis.

Seuraavaksi piti keksiä messujen vetonaula.. ja siinä ei kauaa mennyt, netissä ja somessa vahvaa omaa markkinointiaan hoitaneet Brew catsit lähtivät mukaan buustaamaan osastoamme ja saivat samalla omaa näkyvyyttä messuilla.

Tyttöjen lähdettyä mukaan messujen teemakin selvisi nopeasti, osaston ilme hahmotettiin Bananaksen kanssa ja teemaksi nousi salakapakka. Tyttöjen oma tuotehan on olutta, täten tuntui luontevalta että laittaisimme osastollemme myös oluen maistatuspisteen.

Bananas ideoi ja toimitti useita eri variaatioita messujen näkyvyydestä ja meiltä tuli ainoastaan reunaehdot käytettävistä seinistä ja telineistä. Ja kuten aiemminkin, lopputulos oli enemmän kuin tyydyttävä.

Oli ilo nähdä meidän osastolla runsaasti ihmisiä vaikka kyseiset messut kärsivät hieman kävijäkadosta, tytöt ja olut toimii suomalaisiin sukupuolesta riippumatta aina.

Messujen jälkeen laitamme käytetyn osaston omaan näyttelytilaamme pystyyn, tervetuloa tutustumaan vaikkei osastolta enää kylmää olutta saakaan.

-Ville

Kun Tampereen Vuoden Nuori Menestyjä halusi toimitilaansa hieman pirteämpää ilmettä!

panu-vuoden-menestyja

Tampereen Vuoden Nuori Menestyjä -palkinnolla palkitun Panu Rekilän edustamassa Winled Oy:ssä moni asia tehdään toisin. Ja jos ajatellaan, että yritys on reilussa kuudessa vuodessa kasvanut kahden miehen firmasta 24 henkeä työllistäväksi valaistusalan malliesimerkiksi, on monta asiaa täytynytkin tehdä muita paremmin. Jälleen vuorossa oli yksi askel eteenpäin. Tällä kertaa meillä Anetcomin porukalla oli mahdollisuus auttaa Winlediläisiä. Otimme haasteen vastaan mielihyvin, posket valmiiksi punoittaen. Alla hieman tarinaa siitä, mitä tuli tehtyä ja miksi… Lue lisää